czwartek, 4 maja 2017

Zupa kokosowo-pomidorowa z ciecierzycą

O ile w naszym domu zup się nie jada, a o ile sie pojawiają to są od wielkiego dzwonu...
Ja nie jestem miłośnikiem zup, co oczywiście odbija sie na pozostałych, bo to ja gotuje najczęściej w domu...
kiedy dostałam w prezencie książkę z kuchnią lidla byl tam dość ciekawy przepis na zupę z ciecierzycy oczywiście nigdy w swoim życiu nie zrobiłam przepisu od a do z z przepisu zawsze ale to zawsze coś zmieniam i nigdy nie trzymam się gramatur...Tu również puściłam wodze fantazji i zupy powstał genialny krem.

Kiedy kupujecie mleczko kokosowe zwracajcie uwagę na skład, poza kokosem nie powinno tam byc nic wiecej...Ja mam takie ulubione i skład jest idealny RealThai

Składniki

1 litr wody lub bulionu
Ciecierzyca z puszki
2 marchewki
1/2 pietruszki
cebula
3 ząbki czosnku
kawałek 2 cm imbiru
puszka mleczka kokosowego
pomidory z puszki
1 czubata łyżka oleju kokosowego
liść laurowy, curry, sól i pieprz, pieprz cayenne, natka z pietruszki
3 łyżki sosu sojowego 
1/2 cytryny lub limonki


Marchew, pietruszkę oraz cebule kroimy  drobno. Czosnek traktujemy praską. Wszystkie warzywa przesypujemy do rondelka dodajemy olej i podsmażamy aż zmięknął.
Pod koniec dodajemy starty imbir, liść laurowy a następnie  bulion lub wodę. 
W mniejszym rondelku rozpuszczamy mleko kokosowe, które następnie dodajemy do reszty.

Ciecierzycę odsączamy i dodajemy do zupy, następnie pomidory z puszki, sos sojowy i pozostałe zioła z wyjątkiem natki pietruszki.

Wszystko gotujemy około 10 min i blenderujemy. Doprawiamy sokiem z cytryny.

Podajemy z keksem jogurtu, klopsami drobiowymi i posypujemy natką pietruszki.






0 komentarze :

© Moje życie po trzydziestce , AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena