poniedziałek, 7 grudnia 2015

Mleczna Kanapka w wersji Fit

Odkąd pamiętam nigdy nie używałam cukru do herbaty czy tez kawy oczywiście jadłam go świadomie czy tez nie...Długo mi zajęło dochodzenie do wyeliminowania złych nawyków żywieniowych i nadal robię błędy wiadomo wszystko przychodzi z czasem, ale teraz czytam wszystkie etykiety i kupuje tylko produkty z maksymalnie 5 składnikami gdy pojawiają się słowa, których  nie znam lub też nawet nie potrafię wypowiedzieć od razu odkładam z powrotem na półkę.

Teraz gdy jestem w ciąży czuję się podwójnie odpowiedzialna za to co spożywam, nie chce karmić swojego dziecka teraz ani w przyszłości czymś czego nie powinno się jadać regularnie, wiadomo wszystko jest dla ludzi ja tez raz na jakiś czas robię cheat day...
Czasami słyszę jak matki głównie te z rocznika mojej mamy i starsze że jeśli dziecko jest grzeczne czy tez w podzięce a może w pocieszeniu daje im się coś słodkiego...Głupio rozumowana miłość moim zdaniem, ja tak byłam wychowywana i z biegiem czasu nie uważam żeby podawanie dzieciom słodkości miało coś wspólnego z miłością...

Oczywiście dziecko to dziecko nie powinno sie mieć do niego pretensji, ale do rodziców już tak to my rodzice uczymy dzieci i to czego ich nauczymy ma wielki wpływ na to kim będą nasze pociechy.


Ale wracając do tematu postu, bo ani umoralniać nikogo nie mam zamiaru ani tez nawracać, chyba każdy w swoim życiu przechodzi moment "oświecenia"...Lepiej późno niż wcale ; )

Ja dziś chciałam pochwalić się swoimi mlecznymi kanapkami 



Składniki na blachę keksówkę  20x10 około 4-5 porcji...




DODATKOWO: 1 łyżka proszku do pieczenia

UWAGI: przy tak dużej ilości otrębów gryczanych i płatków gryczanych ciasto ma pewną goryczkę,  jeśli takowej nie lubicie to zamiast płatków gryczanych dajemy większą ilość płatków owsianych, a otręby gryczane możemy zastąpić innymi. Mozecie również dodać łyżeczkę miodu czy tez innej substancji słodzącej. 





Płatki, otręby, kakao, proszek do pieczenia oraz jajka mieszamy ze sobą bardzo dokładnie dodajemy 1 łyżkę serka homogenizowanego naturalnego. Przekładamy na blaszkę i pieczemy w piekarniku nagrzanym na 190 st przez około 10 min. Gdy ostygnie, przekrawamy na pół.


Żelatynę zwykłą rozpuszczamy w 50 ml. cieplej wody ( żelatynę deserową pół opakowania w 100 ml. ciepłej wody, miksujemy do całkowitego rozpuszczenia) dodajemy do serka pozostałej ilości serka i dokładnie 
miksujemy. Wkładamy do lodówki gdy masa jest zbyt rzadka by nałożyć na upieczony biszkopt. 

Gdy masa jest już lekko ścięta smarujemy biszkopt i przekładamy drugim kawałkiem.





5 komentarze :

piecze się pisze...

Wspaniale się prezentuje, jestem bardzo ciekawa jak może smakować, uwielbiam mleczną kanapkę :)

Unknown pisze...

@piecze się...No tak to juz jest że zamienniki nie smakuja tak jak oryginały..do pewnych smaków trzeba sie przyzwyczaić ;) i poeksperymentować...

Kinga pisze...

Smacznie wygląda ;)

Magdalena Półtorak pisze...

Jadłam ją, ale jakoś nieszczególnie mi posmakowała.

Unknown pisze...

Super post. :-) Wygląda bardzo apetycznie. -) Pozdrawiam!

© Moje życie po trzydziestce , AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena