czwartek, 29 grudnia 2016

Rogaliki orkiszowe z marmoladą śliwkową


Kiedy w moim życiu pojawił sie najwspanialszy mężczyzna pod słońcem, czyli mój najukochańszy syn Mikołaj.
Świat zadrżał w posadach. Dlaczego? od samego początku wiedziałam, że nie pozwolę mojemu dziecku tych samych błędów co ja popełniłam, ale w związku z tym że blog jest strikte kulinarny to będę pisać tylko o tym,  zależy mi na zdrowiu mojego syna ale również w końcu mam motywację do działania, którą czasami tracę...Teraz muszę być silna i już od najmłodszych lat wyznaczyć mu najważniejszą drogę a przy okazji samej trwać w tym przekonaniu.

Szukanie zdrowszych zamienników żywieniowych, nauczyło mnie jednego wszystko naprawdę wszystko można podać w zdrowszej wersji..

Dziś rogaliki drożdżowe z mąki orkiszowej.


Składniki:

Ciasto


* 15 g świeżych drożdży lub 5 g drożdży instant
1/2 szklanki  mleka roślinnego u mnie kokosowe nie z puszki
*  250g mąki orkiszowej u mnie razowa
*  2 jajka
* 3 łyżki ksylitolu
* szczypta soli
* 100g masła lub oleju kokosowego

* jajko do posmarowania
*marmolada u mnie śliwkowa domowa



Drożdże połączyć z ciepłym mlekiem i dobrze wymieszać. Dodać odrobinę mąki i 1/2 łyżeczki cukru. Wymieszać , przykryć lnianą ściereczką i odstawić w ciepłe miejsce na około 15 minut. Do wyrośniętych drożdży przesiać mąkę i zamieszać drewnianą łyżką. Jajko roztrzepać z cukrem, solą i masę dodać do mąki orkiszowej. Całość wymieszać i dodać kawałki miękkiego masła. Ciasto wyrabiać energicznie, ugniatając. Po wyrobieniu ciasto włożyć do miski, przykryć ponownie  ściereczką i odstawić na pół godziny do wyrośnięcia w ciepłe miejsce. 
Ciasto ponownie wyrobić i odstawić na noc do lodówki. Po 12 godzinach  ciasto wyrabiać około 5 minut , rozwałkować na podsypanej stolnicy i powykrawać z niego kwadraty. Z brzegu położyć łyżeczkę marmolady i zwinąć w rulonik. Uformować rogalika. Rozłożyć rogaliki na blaszce wyłożonych papierem do pieczenia. Zazwyczaj dla uzyskania złotego koloru smaruję je jakiem. Ostawić ponownie na 30 minut, aż podrosną. 
Piec w temperaturze 180 stopni C przez około 15-18 minut. 







2 komentarze :

Kamciss pisze...

Bardzo lubię wszelkiego rodzaju rogaliki, pycha :) Zapraszam Cię do siebie :)

Unknown pisze...

Ale pyyychotka! Aż ślinka cieknie!
Szczęśliwego nowego roku, samych sukcesów i oby przyszły rok nie był gorszy od tego co się właśnie kończy. Zapraszam do mnie, gdzie do wygrania w konkursie są suszone owoce i warzywa idealne jako dodatek do owsianki czy sałatki :D
http://vickyemikor.blogspot.com/

© Moje życie po trzydziestce , AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena